Bratislava
13. januára (TASR) - Národná banka Slovenska (NBS) opakovane
zaznamenala podvodné konanie subjektov, ktoré sa vydávajú za jej
zamestnancov. Telefonicky kontaktujú ľudí s informáciou, že si cudzia
osoba v ich mene zriadila viacero finančných produktov, napríklad
otvorila bežné účty, alebo zablokovala či zrušila už existujúce finančné
produkty. Následne sa snažia získať citlivé osobné údaje, prípadne
získať prístup k bežnému účtu klienta, upozornila v pondelok NBS.
"Ide o podvodné konanie. Je nebezpečné, pretože volajúci navodzuje
stav ohrozenia finančných prostriedkov a vydáva sa za zamestnanca NBS.
Táto osoba aktuálne vystupuje pod menom Peter Martin. Navyše už pri
prvotnom kontakte podvodníci disponujú niektorými informáciami o
oslovených ľuďoch, čím sa snažia zvýšiť svoju dôveryhodnosť.
Kontaktovanie sa uskutočňuje telefonicky, môže sa však objaviť aj
kontaktovanie cez sociálne siete, e-mailom či správami prostredníctvom
rôznych aplikácií," uviedla banka.
V tejto súvislosti inštitúcia zdôraznila, že ide o podvodné konanie, pri
ktorom súčasne došlo aj k zneužitiu mena NBS. Banka apeluje na
klientov, aby v prípade kontaktovania predmetnú komunikáciu obmedzili a
neposkytovali citlivé informácie či kópie dokladov totožnosti.
"Ak ste im už poskytli informácie alebo kópie dokladov totožnosti, je
vhodné to nahlásiť Policajnému zboru SR. Ak ste poskytli čísla vašich
platobných kariet, prípadne vaše prihlasovacie údaje do internetového
bankovníctva a podobne, je vhodné kontaktovať príslušnú banku alebo
platobnú inštitúciu," doplnila NBS.